תזונה נכונה לילדים

תפריט דיאטה לילדים

הרגלי אכילה נכונים של ילדים מסייעים בגדילה טובה ותקינה שלהם.

מחקרים רבים הראו קשר ישיר בין תזונה לבריאות וליכולת הלמידה של ילדים.

לאור העובדה שתזונת ילדים תלויה באורח החיים של ההורים, וכידוע ההורים הם מקור החיקוי עבור ילדיהם, על ההורים מוטלת האחריות לבחור עבורם את סוגי המזון ואת התפריטים להם הם ייחשפו. כל אלו יכוונו את הילדים לאורח חיים נכון ובריא.

התזונה בגיל הילדות משמעותית לכל החיים. היא משפיעה על הגדילה ועל ההתפתחות של הילד, ומהווה מפתח לגדילה מייטבית ולכן חשוב להתאים אותה להמלצות ולוודא כי הילד מקבל את כל המרכיבים הנחוצים בכמות מספקת. במיוחד חשוב לשים לב לתזונה של ילדים נמוכים או רזים, וכן לילדים בעלי משקל עודף.

תזונה שלא מכילה את כל הויטמינים והמינרלים ודלה בקלוריות יכולה לגרום נזקים בריאותיים ופגיעה בגדילה.

מה צריך הילד לאכול?

פירמידת המזון מסכמת לנו בצורה מסודרת אילו קבוצות מזון צריכה לכלול כל ארוחה. כמו כן כוללת הפירמידה המלצות באשר לכמות ולאיכות של כל אחד מהמרכיבים. חשוב לזכור כי הגיוון חשוב, כיוון שכך אנחנו מבטיחים כי הגוף מקבל את כל מרכיבי המזון הנחוצים להתפתחות תקינה.

פחמימות, חלבונים ושומנים

אבות המזון אחראיים על אספקת אנרגיה לגופנו. במידה ואנחנו לא מספקים לגוף מספיק קלוריות, חלבונים שומנים ופחמימות, עלול להיווצר עיכוב בגדילה. כל ארוחה צריכה לכלול את אבות המזון הללו כדי להבטיח כי הילד מקבל את כל מה שחיוני להתפתחות תקינה.

חלבונים – אבני הבנין שחיוניים לבניית שרירים, תאים וכן לתפקוד הורמונים ואנזימים.

פחמימות – הן המקור העיקרי לאספקת אנרגיה. חיוני במיוחד עבור פעילות המוח.

שומנים – שומנים מספקים חומצות שומן שתורמות למבנה התאים, למאגר התאים וכן לבידוד.

ויטמינים ומינרלים – כגון אבץ, סידן, ויטמין A , חומצה פולית,B12  וברזל נמצאים כחיוניים מאוד לגדילה.

אילו מאכלים מומלצים?

להלן רשימה חלקית של מזונות מומלצים –

מוצרי חלב, טחינה, ברוקולי וסרדינים יספקו לנו סידן.

הודו, דגים, קטניות, ירקות עליים, שקדים ואגוזים יספקו לגופנו ברזל.

ביצים, בשר, מוצרי חלב, קטניות ודגנים מלאים- אבץ

חלב, פירות וירקות כתומים וירוקים, מוצרי בשר ודגים יספקו לגופנו ויטמין A.

המלצות פרטניות:

במקרים של ילדים שאוכלים תזונה צמחונית או טבעונית יש לבנות תפריט מותאם אישית.

ילדים שעוסקים הרבה בספורט זקוקים גם הם לתפריט מותאם אישית.

ניתן לעזור לילדים בעלי עודף משקל על ידי הדרכה לשינוי בהרגלי אכילה, ספורט ואורח חיים הכולל שינוי התנהגותי בנושא אוכל.

טיפים נוספים:

במקביל לתזונה נכונה, מומלץ לבצע פעילות גופנית כחלק מאורח החיים היומיומי.

מומלץ לשתות מים בלבד ולהמנע ממשקאות מתוקים.

מומלץ להקפיד על ארוחות משפחתיות קבועות ככל הניתן ובאמצעותן להקנות לילדים הרגלים נכונים בכל הקשור לצריכת מזונות מומלצים.

יש לשים דגש על חשיבות ארוחת הבוקר. התזונה בבוקר יכולה לשפר ריכוז ואף שיפור הישגים בבית הספר.

האחריות לבריאות התקינה וגדילה של הילדים הינה בידי ההורים. חשוב להשקיע בבריאות הילדים לטווח הקצר והארוך על ידי הדרכת ההורים והקניית הרגלי אכילה נכונים.

Your body can stand up to almost anything; It’s your mind that you have to convince (anonymous)

בניית תפריטי תזונה בהתאמה אישית

צור איתי קשר

יש לכם שאלות? לא בטוחים במשהו? מתלבטים?
צרו עימי קשר ואני אשמח לחזור אליכם ולתת מענה על כל שאלה