הרגלי אכילה בגיל ההתבגרות

כיצד לבנות תפריט תזונה לבני נוער? איך אפשר לסייע לבני הנוער לעמוד טוב בפני פיתויים ולסגל הרגלי אכילה בריאים ומאוזנים? וכיצד דיאטנית קלינית תוכל לסייע לכם לאורך התהליך?

הרגלי אכילה נכונים ובריאים יכולים לעזור לאנשים בכל גיל, וכמובן גם לבני נוער.

בני נוער נמצאים בשלב של גדילה ובניית הגוף ועל כן קיימת חשיבות רבה ללימוד ילדים לסגל הרגלי אכילה בריאים ולו רק כדי להימנע מסיכונים בריאותיים בטווח הרחוק.

יש הממליצים להפחית את צריכת הסוכר של ילדים על ידי הגבלות כאלו ואחרות, אולם הסוד להצלחה הוא ללמד ילדים איך לאכול נכון ובצורה מאוזנת, תוך הקפדה שלא יפתחו הרגלי אכילה לקויים בעתיד.

בנוסף הגבלה לא פעם יכולה רק להעצים את החשק ולהגביר את התשוקה לכל אותם "מזונות אסורים".

אז מה עושים? מתאמים פגישה עם דיאטנית קלינית

תחום התזונה יכול להיות מאוד רגיש כאשר מדובר בילדים וחשוב לדעת כיצד לגשת אליו בצורה נכונה.

לימוד הרגלי אכילה בגיל ההתבגרות הוא חשוב, כל עוד הוא שומר על דימוי גוף חיובי של בני ובנות הנוער ואינו מוביל למאבקי כוח מיותרים.

הורים רבים רוצים לעזור לילדיהם לאכול נכון ולשם כך עליהם לקבל הדרכה מאשת מקצוע שזו מומחיותה. קבלת כלים מקצועיים, טיפים ובניית תפריט תזונה מותאם אישית יעזרו להעצים את הבחירות התזונתיות של כלל המשפחה ולשנות את האופן בו אנו מתקשרים על תזונה באופן כללי.

טיפים ללימוד הרגלי תזונה נכונים בגיל ההתבגרות

הטיפים הבאים יעזרו לכם לעזור לילדיכם לסגל הרגלי אכילה בריאים יותר:

  • עזרו לפתח אצל הילדים אכילה מודעת כבר בגיל צעיר – עודדו את הילדים להיות סקרנים ומודעים יותר למה שהם אוכלים וסייעו להם להקשיב לסימני הרעב והשובע הטבעיים של גופם.
  • עזרו לילדים לפתח קשר בריא עם אוכל – קשר בריא נובע ממודעות עצמית. תשומת לב לאופן בו מאכלים שונים גורמים לנו להרגיש יכולה לפתח מודעות זו.
  • למדו את הילדים לסמוך על גופם – לימוד ילדים לסמוך על גופם ועל תחושותיהם זו אחת הדרכים הטובות ביותר לעזור להם לסגל הרגלי אכילה בריאים. כך הם יבינו שבחירות נכונות מגיעות מבפנים, מיומנות שתעזור להם לאורך חייהם.

עברו לתפריט תזונתי בריא לכל המשפחה

אם ברצונכם לסייע לבני נוער לפתח הרגלי תזונה בריאים ומאוזנים עליכם להוות דוגמה אישית.

הגבלת תזונה רק עבור חבר משפחה אחד יכולה לגרום ליותר נזק מתועלת, לכן מומלץ שכל המשפחה תעשה את השינוי ביחד, תוך הדגשת החשיבות של תזונה מאוזנת לבריאות הגוף.

תאום פגישה עם דיאטנית קלינית מוסמכת ולה ניסיון רב בעבודה עם ילדים ומשפחות יכול לעשות שינוי משמעותי ולהקל עליכם לעשות את הצעד.

דיאטנית מקצועית כמו סיגל בלצר תעזור לכם בבניית תפריט תזונה משפחתי, קל וחומר כשיש בני נוער בבית ולהם אורח חיים צעיר ותוסס הדורש התאמה אישית של התפריט.

ברשותי משקל דיאגנוסטי מקצועי ומשוכלל אשר בין היתר מודד אחוזי שומן, שומן ויסרלי, מסת שריר, חילוף חומרים במנוחה, אחוז נוזלים בגוף ועוד. בהתאם לתוצאות, נבנית תכנית מותאמת אישית.

הרגלי אכילה בגיל ההתבגרות שאינם מאוזנים עשויים לגרום לבעיות השמנה, קשב וריכוז, פגיעה בדימוי עצמי, פצעי בגרות ועוד. באמצעות שיתוף פעולה עמי יתאפשר לכם לבנות תפריט תזונה בריא המותאם גם לבני הנוער במשפחה, מתייחס להרגלים ולאורח החיים שלהם ומותאם עבורם אישית.

Your body can stand up to almost anything; It’s your mind that you have to convince (anonymous)

איך אני יכולה לעזור לך?

צור איתי קשר

יש לכם שאלות? לא בטוחים במשהו? מתלבטים?
צרו עימי קשר ואני אשמח לחזור אליכם ולתת מענה על כל שאלה