עליית משקל במהלך השירות הצבאי

אילו גורמים יכולים להוביל לעליית משקל בזמן הצבא? כיצד ניתן לפתח הרגלי תזונה בריאים יותר גם במהלך השירות הצבאי? ואיך תפריט תזונה מותאם אישית יכול לסייע לכם?

עליה במשקל יכולה להיות מאוד מתסכלת, במיוחד כשהיא מתרחשת שלא במתכוון או כשלא יודעים מה הסיבות לה.

בעוד שתזונה בדרך כלל משחקת את התפקיד הגדול ביותר בעלייה במשקל, ישנם גם גורמים אחרים שיכולים לתרום לכך כמו מתח נפשי, ישיבה ממושכת וחוסר שינה, גורמים אשר מאופיינים עם תקופת הצבא.

אם אתם סובלים מעליית משקל במהלך השירות הצבאי, מומלץ לתאם פגישה עם דיאטנית קלינית כדי שתוכל לסייע להחזיר את הגוף לאיזון, תוך התייחסות לשגרה החיים בצבא, ללוחות הזמנים הצפופים ולהיצע התזונתי הקיים, לצד מאפיינים אישיים כמו גיל, אופי, משקל ומצב בריאותי.

אילו גורמים אפשריים לעליה במשקל בצבא?

עליית משקל בזמן השירות הצבאי אינה חריגה, כך שאינכם לבד. היא יכולה לנבוע מגורמים שונים ומגוונים, לרבות הבאים:

  • אכילת מזונות מעובדים – מחקרים רבים מקשרים בין אוכל מעובד לבין עליה במשקל. אם הנטייה היא לאכול יותר מזונות מעובדים כמו למשל מזון מהיר, מזון שמחממים במיקרוגל, מזונות מסוכרים, חטיפים וכיוצא בכך תהיה סבירות גבוהה יותר להשמנה.
  • צריכה גבוהה של סוכר – ממתקים, עוגות, משקאות ממותקים, גלידות, חטיפים, משקאות חמים עם סוכר כל אלו ועוד יכולים להרחיב את קו המותניים בקלות. באפשרותכם להפחית בהדרגה את צריכת הסוכר או להפסיק כליל.
  • מבלים את רוב הזמן בישיבה – אכילה בשילוב ישיבה מרובה וחוסר פעילות גופנית הינה אחת הסיבות לעליה במשקל, לכן אם אתם משרתים במשרד ליד השולחן, נוהגים רוב שעות היום וכיוצא בכך בצעו כמה שינויים פשוטים באורח חייכם ותוכלו לעשות הבדל גדול.
  • אינכם ישנים מספיק (חוסר שינה) – שינה חיונית לבריאות הכללית ואף לצמיחה ולתפקוד התקין של הגוף. לחוסר שינה יש השפעות שליליות רבות כמו גם עליה במשקל. כאמור הגדלת מספר שעות השינה בלילה יכולה לסייע לירידה במשקל, עם זאת בצבא יכול להיות שזה יהיה מעט בעייתי.
  • בעיות רפואיות שלא אובחנו – ישנם גורמים רבים באורח החיים הצבאי שיכולים להוביל לעלייה במשקל, אולם מלבדם, גם מצבים רפואיים מסוימים יכולים להשפיע. לכן בצעו בדיקות כדי לוודא שהעלייה במשקל אינה נובעת מבעיה רפואית.

פנו לדיאטנית קלינית לייעוץ והתאמת תפריט

יש סיבות רבות לעליית משקל במהלך השירות הצבאי. בניית תפריט תזונה על ידי דיאטנית קלינית מוסמכת כמו סיגל בלצר, תשקלל את כל המאפיינים וגורמי הסיכון לעליה במשקל ותעזור לכם לאזן את התזונה שלכם ולסגל אורח חיים בריא גם בתוך המסגרת הצבאית.

ייעוץ מקצועי, בניית תפריט מותאם אישית, עידוד אכילה מודעת והתמקדות במזונות בריאים ומזינים גם כאשר אתם נמצאים בצבא אלו פעולות שיכולות לסייע לכם להגיע ליעדי המשקל שלכם ולשפר את בריאותכם באופן כללי.

ברשותי משקל מקצועי דיאגנוסטי משוכלל אשר בין היתר מודד אחוזי שומן, שומן ויסרלי, מסת שריר, חילוף חומרים במנוחה, אחוז נוזלים בגוף ועוד. בהתאם לתוצאות, נבנית תכנית מותאמת אישית.

לתאום פגישת ייעוץ ובניית תפריט תזונה מותאם אישית צרו עמי קשר ואשמח לסייע לכם לפתח הרגלי אכילה בריאים בתקופת הצבא ולכל החיים!

If you can see it in your mind, you can do it (anonymous)

איך אני יכולה לעזור לך?

צור איתי קשר

יש לכם שאלות? לא בטוחים במשהו? מתלבטים?
צרו עימי קשר ואני אשמח לחזור אליכם ולתת מענה על כל שאלה