הרגלי תזונה לכל המשפחה

למזונות שאתם אוכלים יש השפעה גדולה על בריאותכם ועל איכות חייכם, שיפור של הרגלי תזונה לכל המשפחה זו משימה שעשויה להיות מעט מורכבת, במיוחד נוכח שגרת החיים העמוסה ושפע של מזונות מעובדים שהומצאו כדי להקל עלינו את החיים.

הדרך לשינוי הינה הדרגתית. הרבה פעמים ילדים נוטים לחקות את ההורים ולכן יש חשיבות רבה לדוגמא האישית.

אם ברצונכם לעשות שינוי ולהכניס רכיבים בריאותיים לתוך התפריט המשפחתי שלכם, פגישה עם דיאטנית קלינית תעזור לכם להתחיל כך שתוכלו ללמוד על כל עקרונות התזונה הבסיסיים והחשובים ולהתעלם מכל "הסחות הדעת" שמסביב.

מדוע מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי מדיאטנית?

מה שעובד למשפחה אחת לא בהכרח יעבוד עבור אחרת, ישנם אנשים שמעדיפים לעשות שינויים בבת אחת, בעוד שאחרים יעדיפו לשנות את החיים בצעדים קטנים.

אף אחת מהגישות אינה טובה יותר מהאחרת, ההבדל הוא בגישה ובאורח החיים, לכן כאשר בונים תפריט תזונה ושואפים לשפר הרגלי תזונה לכל המשפחה, קיימת חשיבות רבה לבניית תפריט תזונה שמותאם אישית למאפייני המשפחה, הלך רוחה, סגנון חייה, גילם של חברי המשפחה ומצבם הבריאותי.

בין אם ברצונכם להתקדם בקצב מהיר ובין אם לאט לאט, דיאטנית קלינית תעזור לכם לסגל אורח חיים חדש ובריא.

טיפים להרגלי תזונה בריאים יותר

ישנן דרכים שונות ומגוונת לסגל אורח חיים בריא יותר, הטיפים הבאים יעזרו לכם להתחיל:

  • וותרו על אוכל מעובד ומטוגן והתמקדו באיכות – אוכל מעובד כולל רכיבים מזיקים לבריאות ואוכל מטוגן עמוס בשומנים. מזונות טריים או מבושלים יהיו אידיאליים ובריאים יותר עבור המשפחה שלכם.
  • הורידו משקאות ממותקים ומיצי פירות – סוכר אינו טוב לבריאות אבל כשהוא נצרך בצורה נוזלית הוא אף מרוכז יותר. קחו בחשבון שמשקאות ממותקים הם אחד מהגורמים לעודף משקל אצל ילדים.
  • התחילו לאכול ארוחת בוקר עשירה ובריאה – רוב האנשים והילדים אוכלים בבוקר דגנים או משהו דומה, קחו בחשבון שרוב הדגנים עמוסים בסוכרים, אפילו אם הם נראים בריאים ועל כן יש לבחור בקפידה את סוג הדגנים המומלצים או לחילופין במקום דגנים אכלו ארוחת בוקר בריאה ומאוזנת ומותאמת משפחתית.
  • התחילו לצרוך שמנים ושומנים בריאים – חלק מהאוכלוסיה צורך מזון המכיל שומני טרנס ושומנים רווים שאינם מומלצים. צריכת שומנים ושמנים בריאים יכולה להשפיע לטובה על איכות חייכם, כמו גם על בריאותיכם. בצעו את ההחלפה בהתאם להמלצת הדיאטנית ותרגישו מיד בהבדל.

זמן איכות: פעילות גופנית משותפת

פעילות גופנית בשיתוף עם בניית תפריט תזונה מאוזן חשובה לבריאות המשפחה.

פעילות גופנית משפחתית משותפת יכולה לעשות רבות עבור הבריאות שלכם, ותתרום רבות לשיפור מצב הרוח, יכולה למנוע מצבים של דכאון, השמנה ושעמום. בנוסף, יש לה יתרונות נוספים שקצרה היריעה מלהרחיב עליהן.

יש מגוון של פעילויות שתוכלו לבצע יחד כמשפחה, בחרו את הסוג שאתם אוהבים ונהנים ממנו, וכך תוכלו להתמיד גם לטווח הרחוק.

ברשותי משקל מקצועי דיאגנוסטי משוכלל אשר בין היתר מודד אחוזי שומן, שומן ויסרלי, מסת שריר, חילוף חומרים במנוחה, אחוז נוזלים בגוף ועוד. בהתאם לתוצאות, נבנית תכנית מותאמת אישית.

לבניית תפריט תזונה מאוזן ובריא לכל המשפחה תאמו עמי פגישה. אכילה בריאה יכולה להפחית בצורה משמעותית את גורמי הסיכון למחלות ותחלואות, ובעיקר לשפר את איכות חייכם ואת תפקודכם בכל תחומי החיים.

If you can see it in your mind, you can do it (anonymous)

איך אני יכולה לעזור לך?

צור איתי קשר

יש לכם שאלות? לא בטוחים במשהו? מתלבטים?
צרו עימי קשר ואני אשמח לחזור אליכם ולתת מענה על כל שאלה