תזונה לגיל השלישי

כיצד צרכי התזונה משתנים כאשר מתבגרים? איך ניתן לקבל את המענה המדויק לצרכים אלו? ואילו רכיבים תזונתיים יעשירו את התפריט ויתרמו לבריאותם של בני הגיל השלישי?

תזונה בריאה הופכת לחשובה יותר ויותר ככל מתבגרים, שכן עם תהליך ההזדקנות חלים על הגוף שינויים רבים החל בחסכים תזונתיים, דרך ירידה באיכות החיים, ירידה במערכת החיסונית ועד בעיות בריאותיות קשות.

למרבה המזל, בעזרת הידע והמקצועיות של דיאטנית קלינית ובניית תפריט תזונה לגיל השלישי, תוכלו לעשות הרבה כדי למנוע חסכים תזונתיים עבורכם ועבור היקרים לכם, ולשמור על בריאות איתנה גם בגיל השלישי.

השפעת ההזדקנות על צרכי התזונה

תהליך ההזדקנות מוביל להמון שינויים בגוף, חלק מהשינויים הללו יכולים לגרום גם לחסרים תזונתיים, בעוד שאחרים יכולים להשפיע על החושים ועל איכות החיים.

למרבה המזל בניית תפריט תזונה מותאם אישית יכול לעזור לכם להעניק לגוף בדיוק את מה שהוא צריך.

חלק ניכר מהקשישים סובל ממחסור בויטמינים ומינרלים חיוניים.

תזונה נכונה תסייע בשמירה על איכות החיים ובמניעת סיבוכים בריאותיים העלולים להופיע בגיל זה.

אצל חלק מהקשישים חלה ירידה משמעותית בצריכת הקלוריות עקב ירידה בתיאבון וקשיי בליעה ועיכול, דבר העלול לגרום למגוון תחלואות.

יש לציין שגם עודף משקל באופן חריג בגיל זה אינו רצוי ומהווה גורם סיכון לתחלואה ולפגיעה באיכות החיים.

יש להתאים תפריט מאוזן בהתאם לצרכיו האישיים והבריאותיים של הקשיש, ובמידת הצורך אף לעשות שימוש בתוספי מזון חיוניים.

המלצות תזונתיות לבני הגיל השלישי

תזונה לגיל השלישי תלויה בגובה, משקל, מסת שריר, רמת הפעילות וגורמים נוספים.

בנוסף עליה לכלול את הרכיבים הבאים:

  • חלבונים – ככל שמתבגרים מאבדים יותר ממסת השריר. אובדן מסת השריר יכול להוביל לחולשה, שברים ובריאות לקויה בקרב קשישים. תזונה עשירה בחלבונים יכולה לסייע במאבק ולהציע יתרונות רבים.
  • סיבים תזונתיים – עצירות היא בעיה בריאותית שכיחה בקרב בני הגיל השלישי אם בשל תרופות ואם בשל פחות תנועתיות. תזונה עשירה בסיבים יכולה לעורר את תנועת המעיים ולהפיג עצירות.
  • סידן וויטמין Dשני רכיבים חשובים ביותר לבריאות העצם. למבוגרים יש נטייה לספוג פחות סידן מהתזונה שלהם, ויטמין D עוזר לגוף לספוג את הסידן טוב יותר ולחזק את העצמות.

בניית תכנית תזונה מותאמת אישית לבני הגיל השלישי

ככל שבמתבגרים לגוף יש צרכי תזונה אחרים וישנם רכיבים תזונתיים שיכולים לסייע ולהקל על תהליך ההזדקנות של הגוף וכך לשמר ולשפר את תפקודיו השונים.

בניית תפריט תזונה לגיל השלישי מותאמת לאתגרי התזונה עמם אוכלוסייה זו מתמודדת, תוך מתן מענה פרטני לכל אדם באופן אישי. את מרבית החומרים המזינים להם הגוף זקוק ניתן לצרוך ממקורות טבעיים, לכן חשוב מאוד לפנות לייעוץ מקצועי של דיאטנית קלינית אשר תבנה תפריט מאוזן ובריא שיעזור לשמור על המשקל, ישפר את איכות החיים ויתרום לתחושת הבריאות הכללית.

ברשותי משקל מקצועי דיאגנוסטי משוכלל אשר בין היתר מודד אחוזי שומן, שומן ויסרלי, מסת שריר, חילוף חומרים במנוחה, אחוז נוזלים בגוף ועוד. בהתאם לתוצאות, נבנית תכנית מותאמת אישית.

קשישים מתמודדים עם אתגרים רבים כמו למשל בעיות בריאותיות, חסכים תזונתיים וגם ירידה בתאבון.

בעזרתי ניתן לבנות תפריט מגוון, עשיר ומעורר תאבון שיחזיר את המשיכה למזונות השונים ויתן מענה לכל הצרכים הייחודיים לגיל זה, באופן כללי ואישי.

Respect your body; It’s the only one you have (anonymous)

איך אני יכולה לעזור לך?

צור איתי קשר

יש לכם שאלות? לא בטוחים במשהו? מתלבטים?
צרו עימי קשר ואני אשמח לחזור אליכם ולתת מענה על כל שאלה